Akuta fel
Akut fel under ordinare öppettider
Vid allvarligt och akut fel i din lägenhet eller i fastigheten under våra öppettider kontakta vårt kontor. Klicka här för kontaktuppgifter!
Akut fel efter ordinarie öppettider
Vid allvarligt och akut fel i din lägenhet eller i fastigheten efter våra öppettider ring vår jour. En allvarlig, akut situation är något som riskerar att medföra fara för person eller egendom, och som därför ej kan vänta till nästa vardag. Exempel på en sådan situation är: brand, rökutveckling, vattenläckage eller olycka. Vid allvarlig skada som t.ex. brand, ring alltid vid behov 112 först och därefter vår jour!
Vad är inte jour?
Normalt förekommande fel är inte en akut situation. Sådana fel skall alltid anmälas till kontoret under våra öppettider eller genom att fylla i vår felanmälan här på webben dygnet runt. Exempel på normala fel är att en glödlampa gått sönder, att avloppsvattnet inte rinner ned som det skall eller att en kran börjar droppa.
Journummer
Telefonnummer till jouren finns anslaget i trapphuset där du bor.
Instruktioner
1. Bedöm först om situationen är så pass allvarlig att den riskerar medföra fara för person eller egendom.
2. Om inte, avvakta och gör en normal felanmälan under våra ordinarie öppettider eller fyll i vår felanmälan här på hemsidan.
3. Om ni bedömt situationen allvarlig, ring journumret, uppge telefonnummer, namn och adress och tala kort in vad som hänt. När luren lagts på sker en bedömning av felanmälan och vilka åtgärder som behöver sättas in.
4. Efter en kortare tid blir Ni uppringd av vår fastighetsskötare.